Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat?

2018.11.17

A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően. Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.

Példák, amikkel a közelmúltban találkoztam:

  • Van egy elégedetlen értékesítőd, akit egy tréninggel akarsz "meggyógyítani".
  • Úgy gondolod, hogy vonzó munkahely a vállalkozásod, mégis elment két jó embered a cégtől.
  • Hideghívással akarsz ügyfelet szerezni márkaépítés és szakértői státusz nélkül.
  • Nem egyértelmű a motivációs rendszer a cégedben.
  • Nem használod az online világ eszközeit.
  • 6 hónapos sales ciklusú termékre tiszta jutalékos értékesítőt akarsz alkalmazni.
  • Nem tudja a cégedben a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.

Nézzük meg részletesen, hogy mik az értékesítéssel együtt fejlesztendő területek:

  1. Networking - üzleti kapcsolatépítés, ajánlásból történő ügyfélszerzés. A kapcsolódás elég egyértelmű, szerencsére sok tapasztalatot tudok átadni az ügyfeleimnek ezen a területen. Van is mit fejleszteni, legtöbben mosópor vagy vitamin értékesítésnek gondolják a networkinget. Természetesen semmi köze az MLM-hez. Dolgozom rajta, hogy ez változzon.
  2. Online marketing, online jelenlét. Az ügyfélszerzés másik fontos területe. Sőt, a networkinggel cégre szabottan kombinálva szinte minden iparágban ez a leginkább jövőbemutató ügyfélszerzési mód. Ezt a területet már nem én viszem a vállalkozásunkban, vannak rá szakértőink. Itt bizony van kihívás a KKV szektorban, a vállalkozások 40%-ának nincs weboldala, A Facebookot sokan ördögtől valónak tartják, az Instagramról nem is hallottak. A jelenlegi állapot a legtöbb helyen még mindig a XX. századot idézi. Van dolgunk.
  3. HR - azaz munkaerő kiválasztás, megtartás, vonzó munkahely kialakítása. Valószínűleg te is sokat hallasz a mai munkaerőhiányról, ez természetesen az értékesítést is érinti. Mivel nem vagyok HR szakember, a vállalkozásunkban ennek a területnek Bartha Anikó a felelőse. Egyre nehezebb jó értékesítőt találni, a tiszta jutalékos, hideghívásos állásokat az értékesítők lassan teli szájjal kiröhögik. (A legtöbb esetben jogosan.) Sok helyen nincsenek tisztázva folyamatok, nincs vagy nem jó a motivációs rendszer, unalmasak és közhelyesek az álláshirdetések, nincs víziója a cégnek. Itt is van teendő.

"Igen, de akkor most 3-4 szakértőt fizessek meg rendszeresen?" - teszed fel jogosan a kérdést. Ez KKV cégként valószínűleg drága lesz, ráadásul a szakértők egymásra fognak mutogatni, te pedig csak kapkodod a fejed és fizetsz. Ráadásul nem leszel biztos a végeredményben.

Erre a helyzetre alkottuk meg a Complex konzultációs csomagjainkat. Ebben a csomagban foglalkozunk értékesítéssel, networkinggel, HR-rel, Online marketing startégiával, ráadásul úgy, hogy mi nem csak veled, hanem egymással is konzultálunk, és nem mutogatunk egymásra.

Ráadásul csak egy minimális havidíjat kérünk, (amért természetesen konzultációkat kapsz) ezen felül pedig a céged méretéhez, a fejlődés mértékéhez tudjuk igazítani a konzultációk mennyiségét.

Rugalmasan, a céljaid érdekében változtathatjuk, hogy melyik hónapban melyik területtel és mennyit foglalkozunk.

Nézd meg a részleteit a Complex konzultációs csomagjainknak, és/vagy kérj egy ingyenes konzultációt, hogy megvizsgáljuk a fenti területeket a cégedben!

Mikor találkozunk? Fordulj hozzánk bizalommal!

Vittinger László
kapcsolatépítész