A vállalkozó értékesítő?
Kedves olvasóm!
A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.

Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?
Szerintem igen. Ugyanis addig nem történik semmi, amíg valaki el nem ad valamit. Úgy látszik, a hétköznapokban nagy szükség van arra, hogy egy vállalkozóban tudatosuljon az a mondat, amit a honlapomon is a mottóm:
Vállalkozóként vagy megtanulsz kapcsolatot építeni és értékesíteni, vagy megfizetsz egy jó értékesítőt, aki megoldja neked ezt a feladatot, és megtanulod kontrollálni.
Tehát, ha vállalkozó vagy, szükséged van ügyfelekre, vagyis valamilyen formában értékesítened kell a termékedet vagy a szolgáltatásodat. Ez most triviálisan hangzik, de ahogy a fenti példa mutatja, nem lehet elégszer elmondani.
Természetesen ebben tudok neked segíteni, ahogy a küldetésem szól:
"Azoknak a mérnök, közgazdász, könyvelő, informatikus és egyéb, szakterületükön kiváló vállalkozóknak, akiknek idegen és sokszor nem kedvelt feladat a kapcsolatépítés és az értékesítés, közelebb viszem és megtanítom ezeket a folyamatokat, hogy ezáltal hozzájáruljak a cégük sikeréhez, és megszerettetem velük ezt a szép hivatást!"
Felhívsz, vagy írsz, hogy nálad is felmérjem, hogy mennyire tudatos az értékesítésed?
Vittinger László
kapcsolatépítész