Vírus veszélyhelyzetben személyes értékesítés? Basszus! 2.

2020.03.18

Pár napja már írtam a témáról. Most folytatom. Azoknak az értékesítőknek szól a blog, akik most úgy érzik magukat, mint az egyszeri autókereskedő a teleportálás feltalálásakor. (Mint én.) Te hogy vagy ezzel? Ha még valamennyire működnek az ügyfeleid, akkor figyelj.

Nézzünk egy kis ismétlést az előző blogból, a kommunikáció hatékonyságáról.

A kommunikáció egy összetett folyamat. Az az információ, amit át akarsz adni, különféle platformokon más és más arányban tud átmenni:

  • Írásban maximum 15%-a megy át hatékonyan annak amit el szeretnél érni.
  • Telefonon ugyanez az arány kb. 45%, itt már az artikuláció, a hangerő, a hangsúly, a beszéd közben tartott szünetek sokat segítenek.
  • Személyesen átmegy a 100%. Itt már szerepet játszik a metakommunikáció, azaz a testbeszéd, az arckifejezésed, a személyes kisugárzásod, akár a kézfogásod - ez összesen több mint a felét teszi ki a kommunikációnak.
  • Ha videós alkalmazást használsz, akkor (ha nem is éri el a 100%-ot) mindenképpen előrébb leszel, mintha csak felhívnád. Ha már 75%-a átmegy a szándékodnak, akkor megéri megbarátkozni vele. De most senki sem produkál jobb arányt...

Nyilván a 3. és a 4. verzióban akkor igazak a számok, ha tanulod a kommunikációt és az értékesítést.

Ez a felsorolás, ugye arról szól, hogy visszaesik a kommunikációd hatékonysága, 100%- ról 75%-ra.

De ne keseregjünk, inkább fordítsuk meg ezt a gondolkodásmódot . Mit szólnál hozzá, ha átnéznénk, hogy az e-mailes és a telefonos kommunikációdból mit tudnánk áttenni videósra? Mert ugye akkor ezekben az esetekben javul a kommunikációd hatékonysága... Még az is lehet, hogy ezzel visszahozod az elveszített hatékonyságot?

Még én is meglepődtem, amikor ezt a saját vállalkozásunk kapcsán végig gondoltam.

Jó-jó, de mire használjam ebben a helyzetben a videóhívást? Mindenki bezár, tönkremegy... Először is nem mindenki. Vannak olyan vállalkozások, akinek még így is megy a business. (Valameddig.)

  • Hívd fel az ügyfeleidet (videós alkalmazással), kérdezd meg, hogy hogy vannak, faggasd ki őket, hogy hogyan érinti őket ez a helyzet.
  • Ha visszakérdez, mondd el őszintén, hogy téged hogyan érint.
  • Csináljatok egy gyors mastermindot, hogy esetleg tudtok-e egymásnak segíteni ötlettel, ajánlással.
  • Beszéljetek arról, hogy a járvány után hogyan tudsz segíteni neki a fejlődésben.
  • Ha az ügyfeled tőkeerősebb mint te, tegyél ajánlatot plusz kedvezménnyel, előre fizetéssel a szolgállatásodra/termékedre. Igen, tedd meg bátran, mert ha nem próbálod meg, biztosabb a csőd.

Ha nem boldogulsz egyedül azzal, hogy végig nézd, hogy az ügyfeleid közül kinek mint mondhatsz, akkor keress meg bátran!

Majdnem elfelejtettem: csináld meg végre a weboldalad!

Vittinger László
kapcsolatépítész