Kifogáskezelési technikák

2016.10.26

Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?

A körülmény igaz, nem kell kezelni, helyette fogadd el. A kifogás általában hamis, valamit elfed. Ilyenkor gondold végig, hogy a bizalmi szinttel van gond, vagy nem ismerted meg pontosan az ügyfeled igényét. Vissza kell menned ezeket a lépéseket megismételni.

Ha a kifogáskezelést így fogod fel, akkor különösebb "technikázás" nélkül is fogod tudni kezelni.

Jó, persze, nekem mindig ideális ügyfeleim vannak, gondolod te. Neked mégis kifogást kell kezelned, mert azt mondja az ügyfél, hogy "Meg kell beszélnem a feleségemmel/férjemmel/főnökömmel/üzlettársammal/portással/kutyámmal."
Van, amikor erre a mondatra kell reagálnod?

Ha kíváncsi vagy, hogy én erre hogyan reagálok, gyere el egy tréningemre, vagy egyeztessünk egy időpontot, hogy felmérjem a cégednél, hogy mivel tudjuk fejleszteni az értékesítést.

Vittinger László
kapcsolatépítész