Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről???

2019.03.31

A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:

  • Jó napot!
  • Jó napot! Miben segíthetek?

Ez a (egyébként nagyon helytelen) kérdés a következőt jelenti zárás előtt 5 perccel, vérmérséklettől függően az értékesítő gondolataiban:

  • Na ne már! (1. verzió, a legbarátságosabb)
  • Mit akar ez itt ilyenkor? ( 2. verzió)
  • Miért nem tud otthon maradni az ilyen, ma is 5 perccel hamarabb akartam lelépni. (3. verzió)
  • Elmegy ám a sóhivatalba, zárnánk vazze! (4. verzió)

Innentől 18+.

  • Hogy az a magasságos ............, ......sza már meg, már megint nem érek haza időben! (5. verzió)
  • Miért nem az anyját szórakoztatja ilyenkor ez a k...ög??? (6. verzió)
  • Miért nem az anyját .......sza ilyenkor ez a gyö...r k...ög???? (7. verzió)
  • Elmész ám a jó ku.... ......ba te gör...y!!!! Húzzál haza!!! (8. verzió)
  • Meg az anyád ....ja, b....meg te kö....g, akkor is azt mondom, hogy elfogyott! (9. verzió)
  • .................. ......................... ........................ ........................ ! (10. verzió, az igazi 18+ kategória)

Kinyitott a boltod, de minek? Így lesz a marketingre költött pénzed az ablakon kidobott pénz.

Kedves vállalkozó! Ha azt hiszed, hogy ez teljesen az értékesítő hibája, meg munkaerőhiány van, meg mindegyik embered hülye, csak te vagy okos, akkor nagyon tévedsz.

Nézzük sorban, hogy mi az az 5 ok, amik miatt az értékesítőd a fentieket gondolja a zárás előtt belépő vevőről. (Ja, ez rá is van írva az arcára, tehát a keservesen boltodba csalt vevőjelöltek látják.)

  1. Keveset fizetsz, ezért nem találsz jó embert. Ennek több oka lehet: fösvény vagy, esetleg nincs olyan árrés a termékeiden, amiből normális fizetést tudsz adni. Esetleg nem tudod ki az ideális ügyfeled, és nem célzol jól. Ilyenkor új üzleti modellre van szükséged. Ezt marketing, árazás, sales fejlesztés, HR eszközökkel meg lehet oldani.
  2. Rettegésben tartod az embereidet, főnök vagy és nem vezető, azt hiszed, hogy még mindig a 90-es évek elején vagyunk. Ezt vezetőfejlesztéssel, HR eszközökkel meg lehet oldani. Vagy téged kell kicserélni.
  3. Nem törődsz azzal, hogy ma, 2019-ben már tudatosan foglalkozni kell a munkáltatói márkád építésével. Ahhoz, hogy a vevőidnek élményszerű vásárlást tudjanak biztosítani az értékesítőid, először neked kell munkavállalói élményt biztosítani nekik. Ezt vezetőfejlesztéssel, HR eszközökkel meg lehet oldani.
  4. Rossz ( vagy nem tudatos) a toborzás-kiválasztási módszered. Ez nyilván összefügg az 1. ponttal is. Ha nem nézed a közted, a meglévő embereid és az új jelölt közötti összhangot, akkor nem lesz sikeres a kiválasztás. Ezt HR eszközökkel meg lehet oldani.
  5. Nem képzed a csapatodat, nem tanítod meg nekik az értékesítés alaplépéseit és a kommunikációt. Ha megtanulják, akkor egy jó értelemben vett játéknak is felfoghatják az értékesítést, és meg is tudják szeretni. Ezt kommunikációs, sales képzésekkel meg lehet oldani.

A csapatunk ebben az 5 pontban tud neked segíteni, a területeket összefüggéseiben is tudjuk vizsgálni.

Kérj egy ingyenes konzultációt, és felmérjük az értékesítés helyzetét a cégedben.

Vittinger László
kapcsolatépítész