Neked blogolunk

Ki hívott taknyosnak, antiCEO módszerek, milyen a jó kérdés, sztorik a villamosról, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé...
Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!

Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap "dolgoznod kell menni".

Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.

Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz - hogy rögtön egy Maslow idézettel kezdjek. A fenti filmet már sokféle szemszögből elemezték, én most az értékesítés, tárgyalástechnika szemszögéből teszem meg ugyanezt. Mély tisztelettel a film alkotói iránt, hiszen ez az egyik kedvenc filmem. Technikát tudok tanulni, motivációt, hozzáállást tudok belőle...

Ez a rövid szösszenet szolgáltatóknak, tanácsadóknak, coachoknak szól, 3 féle embertípusról. Emlékszel még erre a kultfilmre, amiben ezt a választást kínálja Morpheus Neonak? Igen, ez volt a Mátrix.

Ma vagyok 49 éves, és 24 éve dolgozom értékesítőként. Ebből a jeles alkalomból csinálok egy kis visszatekintést, hogy hogyan kerültem az értékesítésbe, és miért szerettem meg ezt a szép szakmát. Kedves olvasóm, remélem neked is tudok ezzel az írással egy kis motivációt adni.

Sokszor hallom ezt a kijelentést vállalkozóktól (néha értékesítőktől is). Egyrészt igazad van kedves vállalkozó, különleges vagy, hiszen van egy vállalkozásod, munkát adsz, értéket teremtesz, felfedeztél egy piacot, bátran mész előre. De értékesítési szempontból... nos nálad is ugyanazok az értékesítés alaplépései, a gondolkodásmód, mint másnál.

Ha vállalkozó vagy, és hallottad már ezt a mondatot az értékesítődtől, akkor figyelj. Legtöbben ma Magyarországon úgy árazzák be a termékeiket, hogy legyen 5 %-kal olcsóbb mint a konkurencia. Aztán amikor az ügyfelük a konkurencia drágább termékét választja, vakarják a fejüket és nem értik. Nos, a hiba nem az ügyfélben, hanem a te két füled között...

Nemrégiben ezt a feladatot kaptam egy ügyfelemtől, ez a megbízás tette fel a pontot az elmúlt fél év előkészületeire. Az elmúlt időszakban az ügyfeleimnél szerzett tapasztalatokat összefoglalva jutottam arra az elhatározásra, hogy foglalkozni fogok az értékesítéshez szorosan kapcsolódó területekkel is.

Ha átlagon felüli a hozzáállásod, akár tulajdonrészt is kaphatsz, (természetesen cége válogatja), ha nem, akkor a címben említett módon kísérnek ki a cégtől. Igen, a hozzáállásról lesz szó. Ami -bármilyen furcsa is- egy értékesítőnél 75% garancia a sikerre. (20% a tanulási hajlandóság, 5% a tehetség.)

Volt a héten egy érdekes telefonbeszélgetésem. Küldtem egy Vittinger Meetup hírlevelet 4 elkövetkező sales és kkv eseményről. Felhívott egy hírlevél olvasóm, hogy az utóbbi időben több hírlevelem ment ki. Elmondta, hogy őt nem érdekli a sales, ő szolgáltat, nem terméket árul. Neki ez nem releváns. Először is megnyugtattam, hogy csak a névváltás...

3500 Ft átlagárú autómosás helyett 8000 Ft-os autómosás. És jönnek a vevők, tele van a mosó munkával. Igen, megint árazás. De ezt a témát hozza fel nekem a legtöbb üzletkötő, vállalkozó, ezért írok róla ennyit.